When You Believe
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

A pirate's life for me

2 plaatsers

Pagina 12 van 16 Vorige  1 ... 7 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Volgende

Ga naar beneden

A pirate's life for me - Pagina 12 Empty Re: A pirate's life for me

Bericht  Maartje vr sep 30, 2016 8:30 am

'O, nee?' Charles grinnikte even en liet toen zijn mond afglijden naar haar gebruinde hals, beroerde haar sleutelbeenderen met zijn lippen. 'Ik denk dat we allebei wel even aan een pauze toe zijn.' Hij keek weer naar haar op en legde een hand in haar hals, zijn vingers onder haar haren, en streek zacht met de andere hand haar jurk van haar schouders af. Ondertussen weken zijn ogen geen moment af van de hare, klaar om zich terug te trekken mocht ze het willen. Want God, wat had hij zin in deze vrouw, maar hij zou haar niets dwingen. Over zijn lijk.

Evette glimlachte. 'Aye aye, captain.' Ze ging achter het stuurrad staan en greep de spaakvormige haken stevig vast. Ze ademde de frisse wind in, zout en warm. Haar ogen twinkelden, en ze riep spottend, Ann's rauwe stem imiterend als ze eens een bevel riep: 'Alle hens, los die zeilen!' Met een grijns keek ze naar Jack toen de bemanningsleden grinnikend een plagerig saluut brachten en in de wanden klommen om de zeilen los te maken. Al snel vielen ze neer als donkere wolken. De zwarte Piratenvlag wapperde hoog. Evette moest lachen, puur uit plezier, terwijl de wind aan haar koperen haren rukte. Waar was de Marie Evette Vivienne-Antoinette de Beauharnais gebleven met haar zijden jurken en handwaaiers? Ze begreep nu waarom Ann dit leven had verkozen. In een jubelende kreet verhief ze haar stem: 'Ankers in, laten we weer varen, stelletje landkrabben!'
Maartje
Maartje

Aantal berichten : 2257
Registratiedatum : 17-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

A pirate's life for me - Pagina 12 Empty Re: A pirate's life for me

Bericht  Claudia vr sep 30, 2016 8:48 am

Een rilling trok door mijn lichaam toen Charles mijn jurk van mijn schouder af streek - een goede rilling. Ik liet mijn blik afglijden naar mijn nu blote schouder en toen weer naar Charles' gezicht voor me. Zijn voorkomen ontnam me mijn adem en diep vanbinnen wist ik dat het goed was. Ik wist dat hij me nooit pijn zou doen. Ik wilde het proberen. Die stem die vanbinnen in me schreeuwde dat alle mannen zwijnen waren klonk steeds verder weg. 'Jij moet je leiding nemen,' fluisterde ik zachtjes. Ik gaf me over. Aan hem. Hem alleen.

Ik was achter Evette gaan staan en had één hand op het roer gelegd. Evette riep de bemanning toe die grinnikend gingen doen wat hun gezegd werd. Door een vrouw nota bene. Binnenkort zouden we nog een kapiteinspet voor haar moeten kopen alle schedels nog an toe. Het schip kwam los te liggen in het water en de wind greep de zeilen vast. Nu moesten we snel handelen. Ik legde mijn handen op die van Evette en begon het schip te draaien. 'Je moet ver genoeg draaien om geen andere schepen te raken,' fluisterde ik in haar oor, 'maar niet zo ver dat je achterkant de kade aanraakt.'
Claudia
Claudia

Aantal berichten : 2259
Registratiedatum : 17-07-12
Leeftijd : 28

Terug naar boven Ga naar beneden

A pirate's life for me - Pagina 12 Empty Re: A pirate's life for me

Bericht  Maartje vr sep 30, 2016 9:26 am

De woorden die ze haast ademde, waren genoeg om het laatste restje van zijn twijfel te ontnemen. Hij bracht zijn lippen weer naar haar hals, liet ze afglijden naar haar blote schouder. Ondertussen had hij zijn handen op haar heupen gelegd en gleden over de stof heen, zochten tussen alle lagen van de rokken door, streelden haar benen. Zijn ademhaling ging gejaagd terwijl hij zijn handen weer terugbracht en aan de lintjes van haar jurk begon te friemelen om zo de bovenkant los te maken. Hoe lang was het geleden dat hij had mogen genieten van vrouwelijk schoon? Hij kon het zich niet meer herinneren.

Haar handen voelden weer klein onder zijn grote knuisten, die gebruind door de zon op de hare lagen. Zacht maar stevig hielp hij haar het schip sturen. Ze voelde de weerstand van het roer waar ze kramp van in haar spieren kreeg toen ze het scheepsrad begon te draaien en de bazaanmast (geen idee of het echt zo werkte, ik ben de naam van die stomme mast vergeten) krakend protesteerde, maar wel de goede kant op draaide, zodat de wind de zeilen liet bollen. Ze had niet het vertrouwen dat ze zelf, onervaren roerganger als ze maar was, het schip kon manoeuvreren. Maar Jack zou nooit zo gek zijn om zijn eigen schip kapot te laten varen. Dat haar de rust die ze nodig had. Langzaam, gracieus als een ontwakende leeuw, zeilde de Pearl de haven uit.
'Zo,' zei ze opgeruimd. Ze glimlachte naar de kapitein die achter haar stond. 'Neem jij de rest maar over. Ik krijg er nog spierpijn van anders. Ik ben Ann niet. Bovendien weet ik niet waar we nu weer heengaan.'
Ze leunde achterover tegen de reling en had haar blik gericht op Tortuga. De grote stad leek te verkleinen tot een speelgoedstadje, vol kleine huisjes en miniatuurschepen. Wanneer zou ze weer vaste land onder haar voeten kunnen voelen? Ze zuchtte en richtte haar blik op de horizon voor zich.
Maartje
Maartje

Aantal berichten : 2257
Registratiedatum : 17-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

A pirate's life for me - Pagina 12 Empty Re: A pirate's life for me

Bericht  Claudia vr sep 30, 2016 10:35 am

You wanna play this? xd Of maar gewoon even skippen ;p

Met een grote grijns nam ik het roer van haar over. Het roer lag stevig en vertrouwd in mijn handen. Waar we nu weer heen gingen. Er was eigenlijk niet een vaste plek waar ik heen wilde. Zolang ik maar op de kaart wist waar we waren zodat we op tijd terug zouden kunnen om onze voorraden aan te vullen. 'Oh Ann staat normaal niet aan het roer,' grinnikte ik Evette doe. Hoelang was ze nu aan boord? Ze was erg veranderd. Veel vrijer dan eerst en nu ik haar zo zag, kon ik de vreugde zien in haar gezicht. Ik wist niet hoe ze het had gehad aan het land. Dit mocht dat geen plek zijn voor vrouwen, maar eigenlijk was het land dat ook niet. Met zijn regeltjes speciaal voor vrouwen, de dominante mannen die dachten dat ze alles konden maken. Ik liet mezelf graag geloven dat ik twee vrouwen had gered. Ann leek ook weer op te bloeien en ik moest helaas toegeven dat Charles daar een rol in had.
Claudia
Claudia

Aantal berichten : 2259
Registratiedatum : 17-07-12
Leeftijd : 28

Terug naar boven Ga naar beneden

A pirate's life for me - Pagina 12 Empty Re: A pirate's life for me

Bericht  Maartje ma okt 03, 2016 3:11 am

Nou, gezien mijn talent in het schrijven van erotische hoofdstukken - laat maar zitten. What a Face

Evette had al genoeg gekregen van het paraderen op het bovendek. Ze zat in Jack's kamer. Het was vreemd om er weer te zijn. Haar lippen plooiden zich in een glimlachje. Het voelde haast als vertrouwd: de schilderijen, het tapijt, de ijzer beslagen kisten, kasten met alle paperassen en bende, inclusief het walnoten bureau en het grote bed. Alles in de kamer leek Jack uit te ademen. Ze keek door het grote raam vol kleine spijltjes naar buiten. Het eiland was nog net te zien als een klein puntje.
Rusteloos draaide ze zich weer om en had geen inspiratie om nog iets te verzinnen.

Het gouden avondlicht viel door de geschutsgaten heen en filterde zich tussen de vracht in het ruim: het licht viel over hun lichamen heen. Terwijl hij bezig was zich weer aan de kleden bekeek Charles Ann. Ze zag er uit als een Griekse Godin, het lange blonde haar uitwaaierend over haar bovenlichaam, naakt en bevredigend. 'Ik voel nu wel wat voor een duik,' glimlachte hij plagend, zichzelf erover verbazend hier nu te zijn. Het was gebeurd. Hij had gevreeën met Ann. Ze had hem toegestaan.
Hij voelde zich beter dan dat hij zich in tijden gevoeld had. Hij gespte zijn riem vast en boog zich toen voorover om voor een kort moment zijn lippen op de hare te drukken. Zijn bovenlichaam glansde nog van het zweet toen hij de blouse weer over zijn hoofd trok.
Maartje
Maartje

Aantal berichten : 2257
Registratiedatum : 17-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

A pirate's life for me - Pagina 12 Empty Re: A pirate's life for me

Bericht  Claudia ma okt 03, 2016 5:28 am

Het was anders geweest. Zo anders. Hij had me zo liefdevol behandeld en toch zo passievol. Al had ik soms de kriebels gehad, had ik op momenten stop willen roepen, het was fijn geweest. Heel erg fijn. Het was bevrijdend geweest en ineens leek mijn hele wereld anders. Vrediger, rustiger, en minder gevaarlijk.
Ik kwam omhoog en keek toe hoe Charles zijn blouse aantrok over zijn grote, gespierde bovenlichaam wat zo'n 10 minuten geleden nog bovenop me had gelegen. Een glimlach beantwoordde zijn idee. Het leek alsof woorden even te veel waren. Ik was herboren leek het haast en had tijd nodig om daar van bij te komen.
Eindelijk stond ik op en ik trok mijn ondergoed aan gevolgd door mijn nieuwe jurk. Weer aangekleed pakte ik zijn hand vast en trok hem naar me toe. Ik legde mijn handen in zijn nek en keek omhoog om hem in de ogen te kunnen aankijken. Mijn gezicht straalde een soort serene dank uit. Hij was mijn alles geworden.

Jack stond nog aan het roer denk ik. Maar hij kan ook naar Evette toekomen als ze dat wil. Oh, en hij bedacht waar die Godvergeten Charles uithing als je hem nodig had.
Claudia
Claudia

Aantal berichten : 2259
Registratiedatum : 17-07-12
Leeftijd : 28

Terug naar boven Ga naar beneden

A pirate's life for me - Pagina 12 Empty Re: A pirate's life for me

Bericht  Maartje ma okt 03, 2016 6:18 am

Teder nam hij opnieuw haar gezicht in zijn handen en drukte een zoen op haar lippen, om haar daarna glimlachend aan te kijken. 'Je bent mijn lieve heldin, weet je dat?' zei hij zachtjes, gaf een kus op haar neus en liet haar toen los.
Toen ze zichzelf en elkaar eenmaal een beetje gefatsoeneerd hadden, liepen ze hand in hand de ruimen door naar het bovendek, waar de zoute wind hen begroette. De hemel was rood gekleurd en vaag waren er als diamanten al enige sterren te zien. Op het dek was het betrekkelijk rustig: alleen de mannen die daadwerkelijk een taak hadden of de platvoetwacht liepen, waren te vinden. Op het bovenste achterdek zag Charles de piratenkapitein achter het stuurrad staan en hij knikte hem even toe.

Evette plofte neer op het bed ofzoiets. Smile
Maartje
Maartje

Aantal berichten : 2257
Registratiedatum : 17-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

A pirate's life for me - Pagina 12 Empty Re: A pirate's life for me

Bericht  Claudia ma okt 03, 2016 6:34 am

Jack, vanachter het roer, zag de twee aan dek komen. Charles wuifde naar me. Daar ging hij de mist in want ik was al laaiend dat ik hem al een tijdje niets meer had zien doen. Ik gebaarde hem te komen, mijn gezicht op onweer. Wat mij betreft kon hij alsnog van de plank af lopen als hij niet heel snel zijn taken uit ging voeren. Of hij Ann nou gelukkig maakte of niet, hij stond ver onder mij en had te gehoorzamen. Sterker nog, Ann mocht ook wel eens wat gaan doen. Dit was een piraten schip en er moest werk verzet worden.
Koken, gebaarde ik naar Ann waarna ik mijn blik liet vallen op Charles die mijn kant op kwam.

Ik zag het gezicht van Jack en wist dat hij niet blij was. Was het omdat hij Charles echt niet mocht of omdat hij hem als competitie zag? Ik knikte op zijn gebaar en liep weer naar binnen. Toen ik langs onze kajuit liep, zag ik Evette binnen. k opende de deur en glimlachte mijn vriendin toe. 'Ik moet koken. Heb je misschien zin om te helpen?'
Claudia
Claudia

Aantal berichten : 2259
Registratiedatum : 17-07-12
Leeftijd : 28

Terug naar boven Ga naar beneden

A pirate's life for me - Pagina 12 Empty Re: A pirate's life for me

Bericht  Maartje ma okt 03, 2016 6:41 am

Erg prettig vond hij het niet dat Jack naar hem wenkte, maar dat gevoel onderdrukte hij. Hij zij Ann gedag en liep toen de twaalf smalle treden naar het bovendek op. Het gezicht van de piratenkapitein leek op de gezichtsuitdrukking van een nijdige herdershond. Charles rechtte zijn lange rug en trok een mondhoek naar beneden. Jack was een geschikte vent, en onder andere omstandigheden hadden ze vast een langdurige vriendschap kunnen sluiten, maar hij als overwonnen Engelsman en de ander als zegevierende piraat was als water en vuur. Hij ging voor de ander staan en wachtte tot wat Jack te zeggen had.

Ze was weer te lang met beide benen op het land geweest. Ze voelde zich weer zeeziek, zelfs al waren nu de golven zo hoog als de kont van een krab. Evette kwam weer overeind en kreunde. 'God, Ann, nu koken... Ik kan geen eten zien.' Maar ze grinnikte even om haar eigen zwakheid, stond op en liep naar de deur toe. 'Maar aye, ik zal je helpen.'
Maartje
Maartje

Aantal berichten : 2257
Registratiedatum : 17-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

A pirate's life for me - Pagina 12 Empty Re: A pirate's life for me

Bericht  Claudia ma okt 03, 2016 7:26 am

Ik bekeek het bleke gezicht van Evette en kon niets anders dan giechelen. 'Je raakt er wel aan gewend, maar het duurt even,' lachte ik en ik gaf haar een plagend duwtje met mijn heup. 'Maar dankjewel. Anders zit je en kijk je gewoon. Ik ben wel toe aan wat meiden geklets denk ik.' Bijna huppelend verplaatste ik me naar de keuken toe waar ik een grote doos aardappelen pakte en een enorme pan en begon met schillen. 'Heb je het fijn gehad op het land?' vroeg ik Evette om maar een onderwerp aan te snijden.

Ik tilde mijn hoed een heel klein stukje op zodat Charles mijn gezicht beter kon zien. Mijn ogen waren als spleetjes des doods toen ik hem vroeg waar hij de Godsvergeten tijd had gezeten. Tortuga was al niet meer in zicht en al die tijd had ik hem niet gezien. 'We zijn hier verdomme niet om plezier te hebben. Jij niet in ieder geval.' Ik stak mijn hand naar hem uit en greep hem bij zijn blouse vast. Met kracht trok ik hem naar me toe zodat zijn voorhoofd mijn hoed aanraakte. 'Ik zweer je. Als je je werk niet doet zal ik je eens laten zien hoe rot het hier kan zijn. Je bent nog te min om van de plank af te laten lopen.' Nijdig spuugde ik voor zijn schoenen neer, nog steeds zijn blouse in mijn vuist geklemd.
Claudia
Claudia

Aantal berichten : 2259
Registratiedatum : 17-07-12
Leeftijd : 28

Terug naar boven Ga naar beneden

A pirate's life for me - Pagina 12 Empty Re: A pirate's life for me

Bericht  Maartje ma okt 03, 2016 7:50 am

Charles' lippen werden een witte, keiharde streep. Jack was groter dan dat hij was, zodat hij tot zijn irritatie een klein stukje omhoog moest kijken. Maar hun schouders waren minstens even breed en Charles moest de neiging onderdrukken de ander een vuistslag tegen de kaak te geven. Hij staarde hem recht in het gezicht. Jack was zo dichtbij dat Charles de adem over zijn gezicht voelde strijken. De ogen van de ander spuwden vuur en beloofden Charles niet veel goeds. Maar Charles, over de rooie van de snelle opeenvolging van tegenstrijdige emoties, grijnsde woest als een wolf. Hij spreidde de armen uit in een uitdagend gebaar. 'Gooi me dan van de plank af,' siste hij de ander wraakzuchtig in het gezicht. 'Eens zien hoe lief Ann je dan nog vindt.'

Evette grijnsde als een boer met kiespijn. Ze vocht tegen haar misselijkheid en liep achter Ann aan, die met gezwinde en vrolijke pas door de smalle gangen naar de kombuis huppelde. De kombuis was klein en smal en rook sterk naar voedsel zodat Evette oppervlakkig door haar mond ademde terwijl Ann gezellig ratelde en een grote doos aardappelen begon te schillen. Evette pakte een mesje en hielp haar mee. Ook omdat ze die handeling niet gewend was (daar had ze immers altijd personeel voor gehad) ging het lang niet zo snel als Ann het deed, maar doordat ze zich nu ergens op kon concentreren verdween haar zeeziekte. Ze glimlachte naar haar vriendin. 'O, het was niet anders dan een toevluchtsoord voor al het uitschot van de oceaan, maar het was fijn om weer eens aan land te zijn.' Ze trok nu echter een wenkbrauw op en boog zich samenzweerderig naar voren, en fluisterde: 'En ben je zo blij dat we weer op zee zijn of is er een andere reden voor?'
Maartje
Maartje

Aantal berichten : 2257
Registratiedatum : 17-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

A pirate's life for me - Pagina 12 Empty Re: A pirate's life for me

Bericht  Claudia ma okt 03, 2016 8:08 am

Me tegen spreken. Ik had het compleet gehad met hem. 'En luisteren kun je ook niet. Ik zal je tijd op dit schip tot een hel maken zodat je er liever afspringt dan bij ons blijft.' Ik liet het roer, wat ik met mijn vrije hand had vastgehouden, los en liep naar de trap toe waar ik Charles vanaf smeet. 'Iemand heeft een lesje nodig wie de baas is,' gromde ik over het dek heen waar het meteen stil werd. Heel rustig liep ik terug naar mijn roer, statigheid uitstralende. Ik liet zo'n vervloekt hogelui's kapiteintje niet bepalen wat er hier aan boord gebeurde. Hij zou het bezuren dat hij ooit tegen ons schip was ingevaren. Ik zag hoe verscheidene mannen Charles naar het midden toe sleepten.

Mijn wangen kleurden rood en om mezelf niet compleet te verraden bleef ik gefocust op mijn aardappelen. 'Oh, ik houd nou eenmaal van de zee,' ratelde ik in een poging mezelf te redden. 'Het geeft me een rust en kalmte die aan het land niet te vinden is. En bovendien zou je kunnenzeggen dat ik landziek wordt. Weet je wel, net als zeeziek. Maar omdat de grond niet beweegt krijg ik daar last van. Ha!'
Claudia
Claudia

Aantal berichten : 2259
Registratiedatum : 17-07-12
Leeftijd : 28

Terug naar boven Ga naar beneden

A pirate's life for me - Pagina 12 Empty Re: A pirate's life for me

Bericht  Maartje ma okt 03, 2016 8:32 am

Hij had geen idee hoe laat het was toen hij weer bij zijn positieven kwam. Hij had geslapen, of eerder, had half in coma gelegen. Kreunend richtte hij zich op. Zijn rug brandde en stak. Opnieuw was hij bewerkt met de zweep waarmee hij eerder kennis had gemaakt. In combinatie met zijn huid bewerken met gloeiend ijzer en de harde grond waar hij op had gelegen en Charles kon met gerust hart zeggen dat hij zich kut voelde.
Het was ondertussen een dag later. Hij bevond zich weer in de cel als voorheen, toen zijn schip hem afhandig was gemaakt. Hoe lang was het geleden? Het scheen hem tien jaar toe. Hikkend, huiverend, huilend, hoestend en vloekend tegelijk hees hij zich in zittende positie. Als Jack dacht hem hiermee klein te krijgen, had hij het mis gehad.

Ondertussen was het ook Evette te ore gekomen toen ze vanmorgen over het dek wandelde en de bemanning over het voorval hoorde spreken. Op hoge benen was ze naar de stuurmanskajuit gebeend waar ze Jack het laatst had gevonden en smeet de deur open. 'Jack,' sprak ze razend. 'Hoe haal je het in je hoofd?! Denk je dat jullie hier beter van worden?'
Maartje
Maartje

Aantal berichten : 2257
Registratiedatum : 17-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

A pirate's life for me - Pagina 12 Empty Re: A pirate's life for me

Bericht  Claudia ma okt 03, 2016 8:50 am

Ann zat ondertussen ook al bij Jack die in als de grote kapitein achter zijn bureau zat. Ik had hetzelfde gereageerd als Evette, maar knikte nu zwijgend. Waarom had Charles zijn grote mond nou niet kunnen houden. Net nu ik hem vol vertrouwde en hem mijn alles had gegeven, liet hij me in de steek. Het was niet oke van hem geweest om te denken dat hij immuniteit had omdat... Omdat wij een stel waren? Ik staarde naar de groeven in de tafel, om verschrikt om te kijken naar Evette die binnen stormde.

Ik had net met Ann gepraat toen Evette binnen kwam. Met moeite kon ik een oogrol binnen houden. 'Evette, ik waardeer je bezorgdheid, maar het is mijn schip,' zei ik in alle opperste rust. 'En alle bemanning die niet wil luisteren en niet wil werken zal gestraft worden. Aangezien Charles helemaal onderaan de ranglijst staat, en hij zelf van een schip komt had hij beter moeten weten dan tegen me in te gaan.' Ik keek kort naar Ann die ondertussen haar blik had laten afdwalen naar buiten en toen weer naar Evette. 'Ik hoop dat ik je hiermee genoeg hebt geinformeerd.' Ik pakte een potlood op en liet mijn ogen naar de kaart gaan. Ik moest nog steeds tekenen waar we nu ongeveer waren.
Claudia
Claudia

Aantal berichten : 2259
Registratiedatum : 17-07-12
Leeftijd : 28

Terug naar boven Ga naar beneden

A pirate's life for me - Pagina 12 Empty Re: A pirate's life for me

Bericht  Maartje ma okt 03, 2016 9:01 am

Een moment staarde Evette naar Ann, die stil aan de tafel zat. Over haar ineengedoken gestalte staarde ze Jack aan, ontsteld en sprakeloos. Hoe kon het. Hoe had ze ooit kunnen denken dat Jack een goed persoon was? Door haar verliefde blindheid had ze het niet gezien. Maar hij was Mad Jack, een piratenkapitein, die zijn plaatst niet had veroverd door zijn goedheid. Integendeel. Hoe kon ze ooit alle legendarische verhalen over hem vergeten, over zijn zeeroverscapaciteiten?
Hij richtte zijn ogen, koud als de Oceaan tijdens de winter, naar de kaart. 'O, zo zit het dus,' zei ze toen langzaam. 'Hij hoort bij het schip. En daarom moest dit? En wat ga je Ann aandoen?' Ze keek hem opeens wraakzuchtig aan. 'En wat ben je voor mij van plan? Ik hoor ook bij je scheepsinventaris, per slot van rekening. Wat als ik genoeg heb van al die stoere bullshit die jij voor leiderschap houdt?'

Charles zat nog lekker in de cel.
Maartje
Maartje

Aantal berichten : 2257
Registratiedatum : 17-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

A pirate's life for me - Pagina 12 Empty Re: A pirate's life for me

Bericht  Claudia ma okt 03, 2016 9:25 am

Ann stond op en draaide zich nu om. Ik pakte de hand van Evette vast en schudde mijn hoofd. 'Evette, doe rustig alsjeblieft. Zeg geen dingen waar je spijt van gaat krijgen.' Ik keek om naar Jack en toen weer naar Evette voor me die vol vuur Jack probeerde uit te lokken. 'Ik begrijp het en ik hoop dat jij dat ook doet.' Zacht gaf ik een kneepje in Evettes hand. Ik wist hoeveel ze voor Jack betekende, ik kon het zien in hoe hij met haar omging. Liet haar dat nou alsjeblieft niet verpesten door iets wat Charles had gedaan.
Ruw wreef ik met mijn hand een traan weg terwijl ik haar toe fluisterde: 'Alle mannen zijn zwijnen toch. Dan kun je maar beter een piraat om je heen hebben. DIe is tenminste nog een mens.'

In stilte keek ik naar Evette en Ann. Het liefst zou ik Charles meteen vrijlaten en Evette in mijn armen nemen. Zeggen dat het me speet en dat ik alles voor haar zou doen. Maar het kon niet. Ik was de baas op dit schip en wilde ik serieus genomen worden, dan moest ik stand houden bij mijn besluiten. Ik kon niet zomaar iets ongedaan maken omdat ik verliefd was. 'Echt Evette,' zei ik nu. 'Het spijt me, maar hij zag het komen. Hij vroeg erom.'
Claudia
Claudia

Aantal berichten : 2259
Registratiedatum : 17-07-12
Leeftijd : 28

Terug naar boven Ga naar beneden

A pirate's life for me - Pagina 12 Empty Re: A pirate's life for me

Bericht  Maartje ma okt 03, 2016 9:42 am

'Je begríjpt het?' zei Evette ontdaan tegen Ann. Wat kon Charles ook tegen Ann hebben gedaan? Niet iets wat Ann kwaad zou hebben gedaan, want dan was Ann gisteren niet zo vrolijk geweest en zou Jack Charles gelijk een anker om hebben gebonden en overboord hebben gezet...
Ze draaide haar hoofd weer om naar Jack. Hij stond nog geleund over de kaartentafel, maar had zijn gezicht op hen gericht. Als altijd bracht zijn blik haar van haar stuk. Maar ze hield haar hoofd schuin en vertrok haar mond in een kwade streep. 'Als alle mannen zwijnen zijn, zijn piraten erger dan wormen in de stront... Stomme, eigengereide idioten! Ik dacht dat jij daarboven stond, Jack.' Ze draaide zich om. 'Sorry, Ann,' zei ze nog voordat ze de deur achter zich dichtsmeet en furieus het dek opbeende, kwaad met haar rokken zwaaiend. Ze liep verder totdat ze niet verder kon, tot de voorkant van het schip. Onregelmatig ademhaling tuurde ze naar de horizon, door niets anders verbroken dan de golven van het water... Gedachten rolden in haar hoofd over als knikkers in een emmer. Ze slikte de tranen weg en sloeg haar armen over elkaar heen, tegen de reling aanleunend. Ze kon nergens heen. Het maakte allemaal ook niet meer uit, of ze nu hier zat of op het land. Mannen bleven mannen en mannen zouden heersen...
Maartje
Maartje

Aantal berichten : 2257
Registratiedatum : 17-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

A pirate's life for me - Pagina 12 Empty Re: A pirate's life for me

Bericht  Claudia di okt 04, 2016 3:55 am

Ann en Jack wisselde blikken voordat Ann de kamer verliet en achter Evette aanliep.
In stilte kwam ik naast Evette te staan, mijn blik op het water gericht. De zon scheen fel voor de vroege ochtend en brandde zachtjes op mijn huid. Uiteindelijk keek ik opzij naar Evette, opende mijn mond om iets te zeggen, maar bedacht me toen en sloot mijn mond toen weer. Ik stak mijn armen naar haar uit en trok haar zonder verder iets te zeggen in een knuffel. Zacht wreef ik over haar rug heen, proberend niet zelf in huilen uit te barsten.
Claudia
Claudia

Aantal berichten : 2259
Registratiedatum : 17-07-12
Leeftijd : 28

Terug naar boven Ga naar beneden

A pirate's life for me - Pagina 12 Empty Re: A pirate's life for me

Bericht  Maartje di okt 04, 2016 4:15 am

Ze liet zich tegen haar vriendin aanvallen terwijl de tranen over haar wangen stroomden en ze huilde, alsof ze een klein meisje van tien was. Ondertussen bleef ze tussen het snikken door: 'Sorry Ann' herhalen. Ze huilde om haar eigen naïviteit, om Jack, om Charles, om Ann, om haar familie en om zichzelf. Uiteindelijk werd ze wat kalmer en bekeek de ander op een armlengte afstand. Haar gezicht, rood van het huilen, stond nu bezorgd. 'Hij... Hij heeft je toch niets aangedaan?'
Maartje
Maartje

Aantal berichten : 2257
Registratiedatum : 17-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

A pirate's life for me - Pagina 12 Empty Re: A pirate's life for me

Bericht  Claudia di okt 04, 2016 4:23 am

Ik wreef zacht over haar rug totdat ze zich uiteindelijk los maakte uit de knuffel en mij aan keek. Ik glimlachte zwakjes, me proberende groot te houden. 'Ik uhm... Niet echt, maar het voelt wel zo.' Ik beet mijn lippen strak op elkaar om mijn emoties binnen te houden en sloeg mijn ogen neer. Na een diepe hap adem zei ik: 'Ik had gewoon gehoopt dat hij zich voor mij zou gedragen. Maar in plaats daarvan denkt hij immuun te zijn of zo. Jack zei dat Charles hem uitdaagde om over boord te gooien omdat ik dat nooit zou accepteren. Ik voel me gewoon een beetje verraden zeker nadat we gister...' Ik hield abrupt mijn mond en sloeg beschaamd mij ogen neer. 'Nouja...'
Claudia
Claudia

Aantal berichten : 2259
Registratiedatum : 17-07-12
Leeftijd : 28

Terug naar boven Ga naar beneden

A pirate's life for me - Pagina 12 Empty Re: A pirate's life for me

Bericht  Maartje di okt 04, 2016 9:21 am

Een ogenblik stond Evette met stomheid geslagen en kon ze alleen maar haar vriendin met grote ogen aankijken. 'O, God, Ann!' Ze pakte de hand van de ander. 'Hij heeft je toch niet... toch niet echt...' Ze kon het woord niet eens over haar lippen krijgen. Stormachtig liet ze er op volgen: 'Als dat zo was dan snap ik Jack's reactie helemaal.'
Maartje
Maartje

Aantal berichten : 2257
Registratiedatum : 17-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

A pirate's life for me - Pagina 12 Empty Re: A pirate's life for me

Bericht  Claudia di okt 04, 2016 2:51 pm

Ik schudde snel mijn hoofd. 'Oh nee, en Jack weet al helemaal van niets.' Ik keek vluchtig op naar haar. Ik wilde hem niet vals beschuldigen. 'Ik dacht dat het oké was, maar nu lijkt het alsof hij me gewoon gebruikt zodat hij kan doen wat hij wilt op dit schip. Dat hij immuun is en ik weet niet of dat alles is wat ik voor hem ben of dat het echt is.' Ik sloeg mijn ogen weer neer en kneep zacht in de handen van Evette. 'Ik denk dat ik er even over na moet denken. En ik wil echt niet dat ze hem pijn doen, maar ik wil ook niet gebruikt worden.' Ik keek nu op naar mijn vriendin en probeerde zwak te glimlachen. 'Ik weet dat het overdreven lijkt en dat is het waarschijnlijk ook wel een beetje, maar hij had hem kunnen doden voor zijn gedrag. Piraten doden voor minder, veel minder. En Jack is gek op je, dat kan ik zien!' Ik dacht kort na en vervolgde toen: 'Raak hem niet kwijt omdat Charles zich niet kan gedragen.'
Claudia
Claudia

Aantal berichten : 2259
Registratiedatum : 17-07-12
Leeftijd : 28

Terug naar boven Ga naar beneden

A pirate's life for me - Pagina 12 Empty Re: A pirate's life for me

Bericht  Maartje vr okt 07, 2016 9:01 am

Ze lachte niet meer, ze huilde niet meer. Ze had haar lippen opeengeklemd en staarde haar als in een trance aan. Het werd haar vreemd te moede. Ann leek, zoals ze daar stond, deel uit te maken van het schip, de wijdse zee eromheen onder de vallende schemering. Maar wat had ze allemaal mee moeten maken voordat ze hier kon staan, waar ze nu stond? Ze voelde een diepe bewondering en liefde voor haar vriendin. En ze zou achter haar staan, bij wat dan ook.
Ze trok even haar mondhoeken op, maar het was geen echte lach. 'We zullen het allemaal zien,' zei ze zacht. 'Ik ben blij dat Jack zo goed over je waakt.'
Ach, Jack... Ze keurde de manier waarop hij met zijn gevangenen omging niet goed, of het nu Spanjaarden, Fransen, muiters of Charles was. Het vervulde haar met angst, walging en afschuw tegelijk.
Even omhelsde ze Ann en hield haar dicht tegen zich aan, voordat ze nu wel zwakjes glimlachte. 'Maar neem wat rust, alsjeblieft. Pas goed op jezelf.'

'Ann!' Ondertussen riep Charles vanuit de koude cel, of hij dacht dat hij het riep, want zijn stem klonk hem zelf in de oren niets meer dan een schorre kraai. 'Ann!' Woest rukte hij aan de deur, beukte op de sloten, voordat de pijn in zijn rug en armen hem vloekend, huilend en verward terug liet vallen op het stromatras. Hij verborg het hoofd in de boog van zijn arm tegen zijn voorhoofd aan, rolde het volgende moment van de ene kant van de cel naar de andere, vloekte en beet op zijn vuisten. Hij had niet zo stom moeten doen om tegen Jack in te gaan. Maar het had hem anders gevoeld dat hij de liefde die hij voor Ann voelde, verloochende. En alles liever dan dat wilde hij toe geven.
Maar Ann was er nu niet.
Maartje
Maartje

Aantal berichten : 2257
Registratiedatum : 17-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

A pirate's life for me - Pagina 12 Empty Re: A pirate's life for me

Bericht  Claudia vr okt 07, 2016 10:36 am

Jack verscheen voor het kleine raampje, keek kort naar binnen, en opende toen de deur met een blik vol minachting. Het kleine hokje rook muf en had een bijgeur van bloed, opgedroogd bloed. In het licht van de gang kon ik net Charles zien liggen op de grond. 'Schreeuwen heeft geen zin,' sprak ik hem toe. 'Al mocht ze je horen, ik denk niet dat ze naar je toe komt. Ze is behoorlijk gekwetst kan ik je zeggen. Dus doe haar en jezelf een plezier, houd je mond.' Ik keek naar het lichaam op de grond dat meteen van houding was veranderd om zich sterker voor te doen. 'Als je denkt werk te kunnen verrichten, in het ruim zijn er handen nodig. Zo niet, mag je hier de komende drie dagen blijven zitten.' Ik liet mezelf tegen de deurpost aanvallen zodat ik ertegenaan leunde, mijn armen over elkaar heen geslagen. 'Wat je ook kiest, je mag Ann niet zien. Die komt naar jouw toe wanneer en als ze het wil.' Ik zette mijn kapiteinshoed rechter op mijn hoofd en keek vol minachting naar mijn gevangene naar beneden. 'Dus wat wordt het?'

'Hij is als een broer,' glimlachte ik op haar woorden. 'En ik hoop dat je hem nog een kans geeft.'
Ik schudde mijn hoofd op haar laatste woorden voordat ik me los maakte uit haar omhelzing. 'Nee, ik denk dat ik liever mijn hoofd leegmaak door wat werk te verzetten. Ben je al eens bovenin het kraaiennest geweest? Het is het beste plekje van dit schip, geloof me. Het uitzicht is zo groot, en bovendien is de taak belangrijk.' Ik pakte de hand van Evette vast en trok haar mee naar de touwen die naar boven leidden. 'Want als we niet op tijd weten dat er een schip in de buurt is, dan kunnen wij wel eens in de problemen raken. En dit is het schip van Mad Jack. Geen plaats voor fouten dus.' Ik liet haar hand los en begon tamelijk behendig omhoog te klimmen.
Claudia
Claudia

Aantal berichten : 2259
Registratiedatum : 17-07-12
Leeftijd : 28

Terug naar boven Ga naar beneden

A pirate's life for me - Pagina 12 Empty Re: A pirate's life for me

Bericht  Maartje za okt 08, 2016 7:22 am

Charles keek hem aan met een blik waar hij al zijn haat in probeerde te leggen, maar het werd eerder een blik vol pijn. Nog altijd zwijgend hees hij zich overeind. Hij wankelde op de benen en zijn gescheurde blouse plakte aan zijn bezwete en bebloede lichaam vast, maar hij stond overeind, en keek de ander grimmig aan. Zijn gezicht was bleek, zijn ogen star en zweet parelde op zijn voorhoofd als glas, maar hij stak zijn kaak naar voren en keek grimmig. Zijn stem was hees geworden na het schreeuwen en vloeken. 'Aye, je zult me in het ruim vinden, captain.'
Hij keurde de ander geen blik meer waardig terwijl hij de cel uit liep (of beter, wankelde) en richting het ruim liep. Hij voelde zich hondsberoerd, maar liever werken dan het onderspit te delven door in zijn cel te blijven.

Evette staarde omhoog naar het verre kraaiennest. Ja, ze was er ooit in geweest. Met Jack. Hij had het haar laten zien. Voor haar gevoel was het tien jaar geleden.
Aarzelend stapte ze op de reling en pakte het net vast om omhoog te klimmen. Ann was al halverwege. Evette had een rare brok in haar keel en ze had het koud en warm tegelijk. Ze moest terug naar Jack. Ze stapte van de reling af. Voordat ze er een woord uit kon krijgen moest ze flink slikken. 'Ik kom zo,' riep ze terwijl ze haar stem zo luchtig mogelijk probeerde te laten klinken. 'Wacht maar niet op mij.'
De smalle gangen tussen de ruimen waren een stuk muffer en schemerig. Hier en daar scheen het licht door kieren van het plafond naar binnen, aftekenend als strepen goudverf. Ze liep naar de cel van Charles, die echter openstond. Ze was nog net op tijd om Charles naar het ruim te zien klimmen, en Jack die hem minachtend aankeek. 'Jack, what the hell,' begon ze met gedempte stem, maar haar ogen schitterden kwaad. 'Laat je hem nog werken ook, terwijl jij hem zo gemarteld hebt?' Ze ging nu voor hem staan en keek strak naar hem op. 'Ann is doodongelukkig. Door jouw toedoen. Heb je daar ooit eens aan gedacht? Dat het jouw fout kon zijn?' Haar stem werd nu scherper. 'Ben je soms vergeten dat Charles ooit Ann van het Spaanse schip had gered, zelfs met die zweepslagen die je hem toegebracht had? Dat hij die rotzak van een Thomas heeft omgebracht en voor Ann heeft gezorgd? Nee, jij denkt alleen maar aan jezelf en je eigen ego toen Charles eens een toon aansloeg die jij niet wilde horen. Denk je dat Ann haar lichaam zou hebben toegestaan aan Charles als ze het niet zelf wilde?' Tranen van woede schitterden nu in haar ogen. 'Nee, jij denkt alleen maar aan jezelf, Jack. Je hebt alles alleen maar erger gemaakt.'
Maartje
Maartje

Aantal berichten : 2257
Registratiedatum : 17-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

A pirate's life for me - Pagina 12 Empty Re: A pirate's life for me

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 12 van 16 Vorige  1 ... 7 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum