When You Believe
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

The Middle Ages

2 plaatsers

Pagina 18 van 19 Vorige  1 ... 10 ... 17, 18, 19  Volgende

Ga naar beneden

The Middle Ages - Pagina 18 Empty Re: The Middle Ages

Bericht  Maartje do okt 15, 2015 8:32 am

Hij herinnerde zich dat hij ooit met iemand in discussie was geweest - wie wist hij niet meer, was het Michael? - dat ieder mens op een gegeven ogenblik ophoudt zich nog verder te ontwikkelen. En dat alles wat daarna komt een herhaling is van dezelfde gebeurtenissen, dezelfde gevoelens die je hebt, woorden, daden en wensen. Alsof we bevriezen op een bepaald punt... Gabriël had het snoevend van zich afgehouden, maar nu was hij er niet meer zo zeker van. Zo, met de huilende Evesa in zijn armen en hij rustige, liefdevolle woordjes in haar oor sussend - zij gewond, hij doodop - was het een benauwend gevoel dat zich in hem nestelde alsof hij dit al eerder had meegemaakt. Jaren geleden, bij de grote oorlog en Evesa zo dodelijk ernstig gewond was geraakt...
Hij drukte een kus op haar voorhoofd. Hij merkte dat hij een paar keer moest slikken voordat hij kon spreken, en zelfs toen klonk het nog schor alsof hij een oude roker was, maar een glimlach verhelderde de uitdrukking op zijn gezicht. 'Malle meid, kom, dan ga ik met je mee.' Liefdevol veegde hij haar tranen weg en drukte een kus op haar neus, die vuurrood was van het huilen. Hij slingerde zijn benen over de rand van het bed en bleef een ogenblik op de bedrand zitten, nog altijd met Evesa in zijn armen en vocht tegen de spierpijn, waarna hij overeind kwam en haar tilde als een klein meisje. Zijn dikke mantel die de vorige avond nonchalant over een stoel was gegooid werd warm om hen beiden heengeslagen terwijl hij de kamer uitliep de gang op. De vloer was koud aan zijn blote voeten: het kasteel leek uitgestorven. Blijkbaar was het vroeger dan hij gedacht had, al scheen er al licht door de ramen heen in kleurige mozaïeken op de tegenovergestelde muren. Uiteindelijk kwam hij bij het toilet, zette Evesa er neer, gaf haar een knipoog en drukte een kus op haar wang. 'Lukt het tot zover wel?'

Ze lag stil en luisterde. Het was een lang relaas over grappen en rariteiten van Gabriël en Michael, onaantrekkelijk eten en een heftige storm waarbij de paarden zo in paniek waren geraakt. 'Michael,' sprak ze zacht, smekend. Ze sloeg haar ogen op en staarde naar het vermoeide gezicht, ouder maar nog altijd jongensachtig, getekend met blauwe plekken en hier en daar wat geronnen bloed - 'maak het niet mooier dan dat het is, het was heftig, was het niet?'
Ze draaide zich op haar andere zij, zodat ze met haar rug tegen zijn zij aan lag en staarde naar het raam. Enige tijd zweeg ze, luisterde naar zijn ademhaling, legde een hand op haar buik en zei toen langzaam: 'Ik zou alleen willen dat ons kind niet in geweld en oorlog op hoeft te groeien. Het schijnt overal nog te zijn, of het nou hier is of ver in het Noorden. Vroeg of laat ben ik bang dat het hier ook weer is, hier in Dennister, bij ons.'
Maartje
Maartje

Aantal berichten : 2257
Registratiedatum : 17-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

The Middle Ages - Pagina 18 Empty Re: The Middle Ages

Bericht  Claudia do okt 15, 2015 9:40 am

Ik knikte zacht en wachtte tot hij de ruimte uit was gelopen. Toen deed ik mijn ding. Haha.
Mijn lichaam werkte amper mee terwijl ik naar de deur probeerde te lopen. 'Gab.. Gab ik ben klaar.' Met mijn tanden op elkaar geklemd, wist ik de deur open te doen, om daar mezelf in zijn armen te laten vallen. Ik sloot mijn ogen en liet me door zijn sterke armen soepel oppakken. Heel voorzichtig wist ik de mantel verder om ons heen te trekken. 'Lief...' Ik opende mijn ogen weer en keek naar de man die zich boven me bevond. Wat was ik gek op hem. Wat was ik ongelofelijk blij en wat was hij een prachtig wezen om te zien. Mijn lippen krulden zich onbewust tot een grote glimlach en de vlinders van verliefdheid vlogen door mijn buik heen, de pijn even verdringende. 'Neem me mee naar de tuinen... Ik wil met je naar de bloemen kijken...'
Uren lang kon ik daar naar kijken. De wereld was zo interessant en iedere dag zag ik nieuwe dingen, leerde ik mijn oude vormen te bewonderen in hun nieuwe gedaante, maar de bloemen. Die waren het fascinerends om te zien. De hele tuin stond er vol mee en als je geluk had, vlogen er vogels, vlinders en bijen tussendoor. Allemaal met hun eigen prachtige kleuren.

De woorden die ze sprak deden me pijn, diep in mijn hart. Ons kind zou opgroeien in een gevaarlijke omgeving. Dat was alleen al te zien aan het feit dat Myra hier nu zo lag. Aan het feit dat Evesa was neergestoken omdat ze de vriendin van de koning was. Een koude rilling trok door mijn lichaam heen en uit reflex trok ik Myra dichter tegen me aan. 'Ik...' Ik twijfelde over mijn woorden. Ze had gewoon gelijk. Dit kasteel was niet veilig, al deed Gabriel nog zijn best. 'Als je hier weg wilt, dan begrijp ik dat en dan zullen we gaan.' Ik sloeg mijn ogen neer en keek naar het stukje nek dat tussen haar haren doorkwam. Zacht drukte ik mijn neus tegen het plekje aan.
Claudia
Claudia

Aantal berichten : 2259
Registratiedatum : 17-07-12
Leeftijd : 28

Terug naar boven Ga naar beneden

The Middle Ages - Pagina 18 Empty Re: The Middle Ages

Bericht  Maartje do okt 15, 2015 10:50 am

Gabriël keek naar het meisje in zijn armen. Bij elke ademhaling voelde hij de vermoeidheid en de pijn uit zijn lichaam trekken, vervangen wordend door een gevoel van warmte en geluk dat zich door zijn bloedbanen verspreidde. Hij was weer thuis. Hij was weer thuis, met Evesa. Hij kreeg het gevoel te lachen terwijl hij zijn gezicht in haar hals verborg. 'Wij gaan naar buiten Evesa, wij gaan naar de tuinen.' Nog altijd met haar veilig in zijn armen liep hij terug naar hun kamer en zette haar op het bed neer, gauw wat kleding voor hun beiden zoekend en warme mantels, want het was alweer bijna herfst en zeker 's ochtends was het fris. Terwijl Evesa bezig was met haar laarzen liep hij gauw naar de kast in de hoek. Vanachter een paar dikke boeken greep hij een sleutel, waarmee hij een van de lades geruisloos openmaakte. De sieraden glansden hem toe. Het maanlicht in ijs: gloeiend alsof het licht gaf. De gordel, de halsketting, de sieraden voor in het haar, de oorbellen maar bovenal, de ring. Steels wierp hij een blik over zijn schouder, maar Evesa keek niet naar hem, zodat hij de ring voorzichtig oppakte en in zijn zak liet glijden.
Het duurde niet lang voordat ze naar buiten liepen, Gabriël Evesa nog altijd dragend. De lucht was fris: dauwdruppels hingen aan de grote eiken die op het binnenhof stonden. Hij hield haar dicht tegen zich aan, ingewikkeld in de zware koningsmantel, en liep met haar naar de tuinen.

Myra staarde naar het glas, waardoor de gouden zonnestralen nu weerspiegelden. Ze zuchtte. 'Het zou niet uitmaken, Michael,' sprak ze en draaide zich naar hem om. 'Nergens zou het veilig zijn.' Een glimlach krulde haar lippen, al was die een beetje verdrietig. 'Maar het maakt niet uit. We raken eraan gewend, moet je maar denken.' Ze legde haar hand op zijn wang en drukte een kus op zijn lippen. 'Zolang ik maar bij jou kan zijn.'
Maartje
Maartje

Aantal berichten : 2257
Registratiedatum : 17-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

The Middle Ages - Pagina 18 Empty Re: The Middle Ages

Bericht  Claudia do okt 15, 2015 11:01 am

Haar woorden raakten me diep. Er leek een soort ongelukkigheid in te zitten die me pijn deed. Pijn in mijn hart. 'Mijn lieve Myra.' Mijn haar gezicht verscheen nu voor het mijne en even kuste ik haar lippen. 'ALsjeblieft...' Zacht werd de pluk haar uit haar gezicht gestreken. 'Ik zal voor jou en ons kleine kindje gaan zorgen. Ik zal niet meer van jullie zijde wijken als dat ook maar enig gevaar met zich mee mag brengen. Ik meen het. Echt. Gabriel is mijn beste vriend, maar jij gaat voor.' Mijn blik ging naar de buik die spoedig zou gaan groeien. Een glimlachje kwam op mijn lippen. We zouden nooit kinderen kunnen krijgen. Dat is wat ze ooit gezegd had. Nu we dat wel zouden krijgen zou ik vechten. Harder vechten dan ooit.

De tuinen en de aanwezigheid van Gabriel, lieten me alle pijnen even vergeten. Ik gebood hem neer te hurken bij de boom, vanwaar we een prachtig uitzicht hadden op de bloemenperken zelf. Enkele minuten lang was ik alleen maar stil. Staarde ik naar de bloemen waar druppels op te zien waren. Water, iets waar je doorheen kon kijken en toch kon zien. Ondertussen hield ik de mantel van Gabriel vast, zodat deze goed om me heen bleef en ik dicht bij hem bleef. 'Ik houd van je,' fluisterde ik uiteindelijk. Mijn stem sloeg bijna over toen ik naar hem op keek en zijn ogen vond.
Claudia
Claudia

Aantal berichten : 2259
Registratiedatum : 17-07-12
Leeftijd : 28

Terug naar boven Ga naar beneden

The Middle Ages - Pagina 18 Empty Re: The Middle Ages

Bericht  Maartje za okt 17, 2015 10:03 am

Met het verder stijgen van de zon werd de temperatuur ook aangenamer. De zonnestralen schenen nu volop. De dauwdruppels gloeiden op als vonken schietend goud en de tuin, die van sprookjesachtige schoonheid was, strekte zich tot tot de binnenste kasteelmuren uit, getooid door de vele eikenbomen. Zijn moeder had altijd veel van de tuinen gehouden, en nu sinds Gabriël aan de macht was, had hij zodra de oorlog met de Feltners was afgelopen, de tuinen in ere hersteld. Het binnenste gedeelte was privé voor de bewoners van de donjon, de buitenste gedeeltes, richting de eigenlijke stad, was ook toegankelijk voor publiek.
Gabriël genoot van de stilte, van Evesa, van de natuur en de geuren die overheersend waren als muziek: de geur van de bloemen, de bomen, het bedauwde gras en Evesa's zoete geur. Het was een lange tijd geleden dat hij zo ontspannen had kunnen zitten. Of sterker: het was een lange tijd geleden dat hij met Evesa in zijn armen had gezeten, dicht tegen zich aan, in zijn mantel gewikkeld. Hij keek naar haar omlaag, naar het haar dat goud leek in de zon, naar haar profiel, en de ogen die alle details gretig in zich opnamen. Ze moest doorhebben dat hij zo naar haar zat te staren, want ze richtte haar ijsblauwe ogen op hem en fluisterde dat ze hem liefhad. Hij glimlachte. 'Je weet dat ik ontzettend veel van jou houd.' Hij boog zich voorover en zijn lippen vonden de hare.
Even later kwam hij overeind met haar weer in zijn armen en liep naar de rand van de fontein, die in het midden van enkele perken vol laatbloeiende hortensia's, rozen en akaleien stond. Hij zette haar op de rand neer en betrapte zich erop dat zijn vingers beefden. Potdorie Gabriël Dennister, sprak hij zichzelf geïrriteerd toe, je hebt gevochten en gedood, je hebt wel meer meegemaakt, waarom ben je dan nu zo nerveus?
Hij veegde zijn mantel naar achteren, hield haar hand vast, knielde voor haar neer en keek naar haar omhoog: door de zachte zonnestralen leek het alsof een gouden aura om het meisje heen zweefde. In zijn linkerhand hield hij de ring, fonkelend als de dauwdruppels en hij ademde meer dan hij zei: 'Lieve, lieve Evesa, wil je met mij trouwen?'
Maartje
Maartje

Aantal berichten : 2257
Registratiedatum : 17-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

The Middle Ages - Pagina 18 Empty Re: The Middle Ages

Bericht  Claudia za okt 17, 2015 10:14 am

Eigenlijk wilde ik me protesteren toen hij me optilde en me mee nam. Ik was nog lang niet klaar in de tuin. Ik genoot van de geuren, de kleuren, de geluiden van dieren die wakker werden. Echter, Gabriel nam me mee en zette me op de fontein neer. Ik draaide me om en liet mijn hand in het koele water zakken. Kort sloot ik mijn ogen en genoot ik van het moment.
Vol genot gleden mijn ogen weer open. Verbaasd keek ik neer naar de man die ineens voor me op zijn knieën zat. Het duurde even voordat ik helemaal doorhad wat er gebeurde. Toen sprongen de tranen in mijn ogen en ik sloeg mijn handen voor mijn mond. Natuurlijk wilde ik dat! Natuurlijk wilde ik met de man trouwen waarvoor ik mijn leven zou geven. Mijn mond alleen, werkte niet mee. Ik was niet in staat hem te vertellen wat zo door mijn lichaam heen gierde.
Het duurde enkele seconden voordat ik hem eindelijk het verlossende woord kon geven. 'Ja... Ja...' Ik gleed van de rand van de fontein af en viel op mijn knieën voor hem neer. De pijn was ik even helemaal vergeten. Niets anders was te vinden in mijn lichaam dan geluk, puur geluk. 'Alsjeblieft!'
Claudia
Claudia

Aantal berichten : 2259
Registratiedatum : 17-07-12
Leeftijd : 28

Terug naar boven Ga naar beneden

The Middle Ages - Pagina 18 Empty Re: The Middle Ages

Bericht  Maartje za okt 17, 2015 10:30 am

Een grote lach spleet Gabriëls gezicht in tweeën en hij nam haar in zijn armen en drukte haar dicht tegen zich aan. Hij verborg zijn gezicht in haar blonde haar: hij had het gevoel alsof zijn hart zou barsten van geluk. Ze zei ja, ze wilde, ze zei ja!
De grote eiken in de wind. De geur van de bloemen streelde hun gezichten en het scheen Gabriël zelfs toe dat de vogels nog opgewekter floten dan anders het geval was. 'O, Evesa, wat zullen wij samen gelukkig zijn,' fluisterde hij. Hij keek haar weer aan. Hij merkte dat hij haar hand nog steeds vasthield. Hij drukte er een kus op en schoof de ring om haar vingers. Weer keek hij naar haar op en zijn ogen begonnen te twinkelen: de kleur van de edelstenen in de ring was precies de kleur van haar ogen. Een hartstochtelijk verlangen maakte zich van hem meester. Zijn handen werden in haar slanke hals gelegd en hij hief haar kin naar zich op, zodat hij met liefde, geluk en vreugde zijn lippen op de hare drukte.
Maartje
Maartje

Aantal berichten : 2257
Registratiedatum : 17-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

The Middle Ages - Pagina 18 Empty Re: The Middle Ages

Bericht  Claudia za okt 17, 2015 10:56 am

Tijd om naar de ring te kijken, die overig prachtig leek in de halve seconde dat ik hem zag, had ik niet want mijn kin werd opgetild en Gabriel kuste me. Hartstochtelijk kuste ik de man terug en ik legde mijn handen op zijn borst neer. We zouden trouwen. Na deze afschuwelijke week, was dit alles wat ik nodig had om weer helemaal gelukkig te worden.
Na enkele minuten trok ik mijn lippen los van de zijne en ik nam even de tijd om naar de prachtige ring te kijken die om mijn vinger was geschoven. Hij was zo prachtig, zo onbeschrijfbaar mooi. Hij paste perfect om mijn vinger heen en de steen die erin zat glinsterde als duizenden sterren.
Een onstilbare begeerte kwam in mijn lichaam op toen ik zijn schittering in mijn ring zag. Ik keek naar hem op en legde mijn hand op zijn wang neer, mijn lippen werden op de zijne gedrukt. Passievol zoende ik Gabriel.
Claudia
Claudia

Aantal berichten : 2259
Registratiedatum : 17-07-12
Leeftijd : 28

Terug naar boven Ga naar beneden

The Middle Ages - Pagina 18 Empty Re: The Middle Ages

Bericht  Maartje zo okt 18, 2015 1:35 am

Het was enige weken later en een mooie herfstdag, met een stralende zon die door de oranje, rode, bruine, groene en gele boombladeren scheen en mozaïeken maakte: er stond weinig wind en het was daardoor bijna aangenaam warm. Na het opgaan van de zon verschenen een paar pages om Gabriël gereed te maken voor de bruiloft. Hij wist niet precies waar Evesa op het moment was, maar vermoedde dat ze druk in de weer was met Myra en enkele dienstmeisjes om haar zo mooi mogelijk te maken. Of correctie, nog mooier dan ze al was, indien mogelijk.
Zijn ruige, bruine haar en baard werden gefatsoeneerd. Hij was gekleed in zijn mooiste, blinkend gepoetste harnas en zware koningsmantel. Zijn gezicht, wat enkele weken daarvoor nog ingevallen was geweest door de tocht naar het Noorden, oogde nu weer gezond en een opgewonden blos tekende zijn jukbeenderen. Het was immers zijn trouwdag. Hij, de koning van Dennister, zou trouwen met het meisje van zijn dromen en dat voelde hij tot diep in zijn hart. Tenslotte, toen hij klaar was om richting de kathedraal te gaan, werd hem de kroon opgezet.
Op de binnenplaats van het kasteel kwam Gabriël zijn voltallige kasteelwacht tegen die er allen piekfijn uitzagen, inclusief Michael, en de koning lachte even naar zijn vriend en schilddrager. Van alle kanten kwamen bemoedigende woorden en gelukswensen, grijnzen en klappen op zijn borst. Gabriël kneep even in de schouder van Michael. 'Ik moet bekennen dat ik doodzenuwachtig ben,' grinnikte hij.
Eenmaal bij de kathedraal aangekomen steeg Gabriël af van Rover en gaf de teugels aan een page. Bij de ingang van de kerk had zich een grote menigte verzameld, voornamelijk boeren en het 'lagere volk' in zondagse kleding om hem geluk toe te wensen. Immers, de hoge elite had zich immers in de kerk verzameld. In de kerk had zich al een grote groep verzameld: edelen met hun echtgenotes, ridders met hun vrouwen, familie, bondgenoten, mensen van de kerk en anderen van de hogere lagen van de bevolking. Kaarsen en bloemenslingers waren opgehangen en de lucht was bezwanger van een gevoel van verwachting. Gabriël nam zijn plaats in, de handen over elkaar gevouwen, zijn twinkelende blik verwachtingsvol op de openstaande deur gericht.

Myra bevond zich bij Evesa op de kamer, samen met nog enkele andere dienstmeisjes en hofdames om te helpen Evesa gereed te maken voor de bruiloft. Ze hielpen haar baden, droogden haar af met geurig linnen en hielpen haar in de bruidsjurk, maakten haar haar op en zorgden voor versgeplukte bloemen. Myra's ogen straalden aan terwijl ze opgewonden rond Evesa fladderde en haar hielp opmaken voor de trouwerij en vrolijk babbelde. Ze droeg zelf een wolkkleurige jurk met tule en kant met de kleur van perzik. Een brede band van gehaakte rozen was bevallig om haar middel gedrapeerd: slechts een korset kon niet verhullen dat haar buik langzaam begon te groeien. Maar niemand hoefde het nog te weten.
De kerkklok begon buiten te luiden. Evesa zou nu ook zo richting de kathedraal moeten. Myra kuste de wangen van de toekomstige koningin. 'Je ziet er echt prachtig uit, lieverd! De mooiste engel die Gabriël zich maar heeft kunnen wensen.'
Maartje
Maartje

Aantal berichten : 2257
Registratiedatum : 17-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

The Middle Ages - Pagina 18 Empty Re: The Middle Ages

Bericht  Claudia zo okt 18, 2015 3:34 am

Met een brede grijns op mijn gezicht begroette ik mijn vriend. 'Ik kan het zien,' lachte ik hem toe terwijl ik met hem mee naar voren liep. 'Maar het komt vast goed. Er is niets anders wat ze zou willen.' Ik gaf hem nog een laatste kets op zijn schouder en nam toen mijn plaats in bij de ridders die de hele zaal rond stonden en de kerk een statisch beeld gaven.
Verwachtingsvol keek ik naar de deur. Nee, niet naar Evesa, maar naar mijn Myra die er vandaag ook prachtig uit zou zien als sluierdrager. De vlinders vlogen door mijn buik heen. De laatste mensen kwamen binnen, zochten hun plaatsen op. De klokken van de kathedraal begonnen te luiden. Ze zouden onderweg zijn. Mijn blik ging naar mijn vriend en ik knikte naar hem met een grote grijns op mijn gezicht.

Van de spanning was ik niet in staat om te praten en ik knikte alleen maar op alles wat Myra me vertelde en zei. Het maakte me niet uit hoe prachtig ik was, hoe mooi mijn haren zaten of hoe lang de sluier was. Ik wilde bij Gabriel zijn, hem vertellen dat ik van hem hield en voor iedereen bevestigen dat ik nooit een ander meer zou willen hebben dan hem. De klokken begonnen te luiden en even sloot ik mijn ogen. DIt was het moment. Het moment waarvan ik altijd had gedroomd en nu... Nu zou ik het zelfs kunnen zien. Ik zou hem in al zijn pracht en glorie kunnen bekijken. 'Ga,' gebood ik mijn hofdames op een zachte toon. Nog voordat ze weg waren, sloeg ik mijn armen om Myra heen. 'Ik zou niet weten wat ik zonder je zou moeten Myra. Dankjewel dat je mijn beste vriendin bent.'
De deur ging weer open en één van de hofdames wenkte me. 'Ja, sorry.' Ik glimlachte en begon te lopen.
Al snel waren we bij de kathedraal waar mijn vader, compleet in pak en mantel, me op stond te wachten. Nog voordat ik goed en wel bij hem was, schoten de tranen in mijn ogen. 'Pap...' Hij kuste me op mijn voorhoofd. 'ALs je maar weet dat je altijd mijn meisje blijft,' fluisterde hij me in mijn oor. Ik knikte en wreef langs mijn ogen.
Claudia
Claudia

Aantal berichten : 2259
Registratiedatum : 17-07-12
Leeftijd : 28

Terug naar boven Ga naar beneden

The Middle Ages - Pagina 18 Empty Re: The Middle Ages

Bericht  Maartje zo okt 18, 2015 9:31 am

Op weg naar de kathedraal werd geroepen: 'Veel geluk!' en 'God zegene je!'. De mensen gooiden graankorrels naar Evesa toen ze over straat liep met bruidsmeisjes, als symbool van vruchtbaarheid. Myra liep schuin naast Evesa mee in de haag van paleiswachten en hield haar sluier vast. Dit was een hele, hele tijd geleden wel anders, dacht Myra glimlachend, dan bij Abigail en Gabriël... En toen, vuriger: Ik hoop dat Gabriël en Evesa voor altijd zo gelukkig kunnen zijn als vandaag, zonder oorlogen en angst...
Al gauw arriveerden ze bij de kathedraal. Myra begroette ook Evesa's vader warm, waarna ze een kus op de wang van haar vriendin drukte. 'Kom schat, je bruidegom wacht op je.' Ze lachte en gaf haar een knipoog, evenals haar vader: die zou haar immers naar het altaar moeten brengen en moeten geven aan Gabriël...

Het hele gebeuren had meer weg dan een droom, iets wat niets met het werkelijke leven te maken had. Gabriël slikte, beet op de binnenkant van zijn wang, deed zijn best om niet te grinniken als hij Michaels blik opving die schijnbaar nog altijd stapelverliefd was op zijn Myra, en keek ondertussen elke twee seconden richting de deur om te zien of Evesa nog niet binnenkwam. Weer had hij dat rare gevoel dat alles opnieuw gebeurde als een herhaling uit het verleden. Ja, jaren geleden, toen hij trouwde met Abigail... Maar dat was lang geleden en de Feltners waren weg, de oorlog was voorbij. En zou nooit meer komen.
Hij verplaatste zijn gewicht naar zijn andere voet en hoorde zacht gegons vanachter uit de kerk komen: er klonk geschraap van de kerkbanken toen alle mensen opstonden in een wave van voor naar achteren, de hoofden opgewonden gedraaid om de bruid te aanschouwen. Gabriël voelde het hart in de keel kloppen en hij kon (en wilde) met geen mogelijkheid de glimlach van zijn gezicht afkrijgen. Ja, daar stond ze, in de deuropening, stralend als een engel, en nog prachtiger.
Maartje
Maartje

Aantal berichten : 2257
Registratiedatum : 17-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

The Middle Ages - Pagina 18 Empty Re: The Middle Ages

Bericht  Claudia zo okt 18, 2015 9:48 am

Ik had geen idee hoelang we daar hadden gestaan in de kathedraal. Het enige waar ik in geinteresseerd was en waar ik naar keek, was hem. Hoe mooi hij was. Hoe zijn ogen extra glimden vandaag en zijn lach niet van zijn gezicht te vegen was. Af en toe keek ik naar mijn vader. Hij keek zo verdrietig. Dan sloeg ik mijn ogen neer en zou ik willen dat ik hem niet kon zien. Maar nog geen minuut later keek ik op naar Gabriël en was ik alles weer vergeten.
We wisselden ringen uit. Hij schoof de prachtige ring opnieuw om mijn vinger heen en ik schoof een dikkere, maar bijpassende ring om zijn vinger.
'U mag uw koningin kussen!' Ik pakte beide handen van Gabriël vast en voelde hoe zijn lippen op de mijne gedrukt werden. Even sloot ik mijn ogen. Toen ik ze weer opende voelde ik me zo gelukkig, zo vreselijk gelukkig. We draaide ons naar de zaal toe en ik sloeg mijn arm om de middel van Gabriël heen. 'Aanschouw, uw nieuwe koning en koningin!' De zaal begon het volkslied te zingen en langzaam schreden Gabriël en ik de zaal uit, waar buiten honderden mensen verzameld waren en voor ons klapten.

De trouwdienst was mooi, maar lang. Er waren zoveel formaliteiten die langs kwamen. Soms dwaalde ik af. Keek ik naar Myra en hoe prachtig ze daar stond, met haar dure jurk. Als ik haar blik ving, lachte ik breed naar haar. Ik hield van haar.
OKE GEEN IDEE
Claudia
Claudia

Aantal berichten : 2259
Registratiedatum : 17-07-12
Leeftijd : 28

Terug naar boven Ga naar beneden

The Middle Ages - Pagina 18 Empty Re: The Middle Ages

Bericht  Maartje zo okt 18, 2015 11:04 am

Het grote feest vond plaats in de ridderzaal van de donjon. Normaal gesproken was de ruimte vrij kaal geweest, maar slechts grote wandtapijten als versiering: nu was hij, evenals de kathedraal, versierd met bloemenslingers en kaarsen. Er waren leden van het koninklijk huis, jonkheren, edelen, jonkvrouwen en ridders, bevelhebbers van de legers, veteranen en hun pages, graven en gravinnen, belangrijke leden van de kerk en nog veel meer mensen die Gabriël niet zo gauw thuis kon brengen. In de stad zelf werd ook feest gevierd, en op het binnenplein voor de donjon was speciaal voor deze ene keer ook een gelegenheid gemaakt voor de lagere bevolkingsgroepen om het te vieren, met gratis eten en drinken in overvloed.
De paren draaiden rond op de dansvloer. Gabriël had, uiteraard, met Evesa de dans geopend: een dans, zo intiem en speciaal, dat die niet met woorden was uit te drukken.
Nu zat hij op de troon, met naast zich een nieuwe troon voor Evesa, en nam alle gelukswensen en cadeautjes in ontvangst van de gasten. Zijn ogen straalden als van een jonge jongen en in alle geval hield hij nog steeds de hand van zijn kersverse echtgenote vast. Zijn hart vibreerde en pulseerde onophoudelijk, alsof hij teveel alcohol had gedronken, zonder de vervelende nawerkingen.

Myra bevond zich op dit moment met Michael op de dansvloer tussen de vele paren. Haar ogen twinkelden en om haar lippen was een constante lach te vinden al was het haar eigen bruiloft geweest - zo gelukkig was ze. Gabriël en Evesa getrouwd. De weduwnaar van een heks eerste klas en een onbekend meisje dat ooit blind was geweest - wie had dat dan ook ooit kunnen denken? Maar bovenal was ze gelukkig met Michael, zo dicht bij haar. Hij leidde haar voortreffelijk en ze had het gevoel alsof ze zweefde.
Maartje
Maartje

Aantal berichten : 2257
Registratiedatum : 17-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

The Middle Ages - Pagina 18 Empty Re: The Middle Ages

Bericht  Claudia zo okt 18, 2015 11:17 am

Toegegeven, ik hield van dansen. Het gaf me de mogelijkheid om in het openbaar Myra zo dicht mogelijk bij me te nemen als ik maar wilde. En van de kans maakte ik dus ook dankbaar gebruik. Mijn hand lag op de onderrug van Myra, op de plek waar haar billen begonnen. Haar buik drukte zachtjes tegen de mijne aan. Ze begon te groeien en voor mij kon ze het allang niet meer verbergen. Toch had ik nog niemand anders over het wonderlijke feit gehoord.
'Je bent zo mooi vandaag,' fluisterde ik Myra in haar oor. 'Myra, ooit zullen wij ook trouwen oké? Niet zo groot en alles, maar gewoon. Zodat iedereen officieel weet dat jij bij mij hoort en bij niemand anders.'

Ik zat naast Gabriël op de troon. Hij had er comfortabeler uitgezien dan hij eigenlijk was. Hij was hard en het enige wat nog een beetje comfort bracht, waren de kleden die eroverheen hingen. Nog nooit eerder had ik op de troon gezeten. Het was iets formeels en als niet-koningin had het niet gemogen. Toen had het er aanlokkelijk uitgezien, maar nu viel het toch tegen.
Vol vreugde ontvingen we alle gelukswensen en cadeautjes. Mijn vader was al langs geweest. Hij had niets gegeven, een kort woordje gezegd tegen Gabriël over dat hij goed voor me moest zorgen. Toen hadden de tranen hem over de wangen gelopen en ik was opgestaan en had hem omhelst. 'Papa,' had ik in zijn oor gefluisterd. 'Dit verandert helemaal niets. Dat weet je toch?' Ik had hem in zijn ogen gekeken en hem op zijn wang gekust. 'Ik blijf altijd de jouwe. Ik vraag het je nog een keer. Kom alsjeblieft bij ons in het kasteel wonen.' Een zwakke glimlach was verschenen en hij had geknikt. 'Ja.. Als je terug komt van de reis, zal ik er zijn.'

Vele wensen later, kwam er een statige vrouw voor ons te staan. Met een lichte frons bekeek ik haar. Ik had haar nog nooit gezien, dat wist ik zeker. En toch... Toch had ze iets bekends. Ze gaf ons een cadeautje, mooi ingepakt met zijde en lint eromheen. 'Ik wist het wel,' klonken haar woorden toen. 'Ik wist wel dat je goed terecht zou komen. Dat dit leven in je bloed zit.' Mijn wenkbrauwen gingen omhoog en enkele seconden keek ik de vrouw vol verbazing aan. Toen trok ik wit weg.
Claudia
Claudia

Aantal berichten : 2259
Registratiedatum : 17-07-12
Leeftijd : 28

Terug naar boven Ga naar beneden

The Middle Ages - Pagina 18 Empty Re: The Middle Ages

Bericht  Maartje ma okt 19, 2015 9:56 am

Ze zweefden over de vloer heen tussen alle andere paren. Op een verhoging in de zaal stonden de muzikanten, die de melodieën die ze speelden als regendruppels over hen heen en om hen heen liet neerdalen. Het was fijn om zo dicht bij Michael te zijn in het openbaar. Het werd oogluikend getolereerd dat ze als ongehuwden van elkaar hielden, maar Michael sprak haar gedachten uit. Dat ze ook ooit zouden trouwen, zodat iedereen officieel wist dat ze bij elkaar hoorden. Myra glimlachte naar hem. Ze waren allebei ouder geworden: hoeveel jaar was het immers niet geleden dat ze elkaar hadden ontmoet, op die regenachtige dag op de markt? Er was zoveel gebeurd, en ze werden ouder, samen met zijn tweeën, en straks met zijn drieën. Voor de kleine kwam wilde ze eigenlijk getrouwd zijn. Een man kon zonder gezichtsverlies een kind hebben zonder getrouwd te zijn: een ongehuwde vrouw met een kind werd niet getolereerd.
De dans was afgelopen. Myra maakte net als alle andere vrouwen een reverence voor hun danspartner, en glimlachte. 'Nu wil ik wel zitten, hoor.' Ze gaf hem een knipoogje. 'Ik ben niet meer zo fit als afgelopen maanden.'

De vrouw die verschenen was deed hem aan iemand denken, maar hij kon er niet zijn vinger op leggen op wie. Het was een streng uitziende dame, blijkbaar van hogere adel, al kende hij haar niet, noch het geborduurde wapen dat ze op haar kleding droeg, noch het huis waartoe ze behoorde. Het eens blonde haar werd overheerst door grijs, en was kundig opgestoken met vele vlechten.Maar desalniettemin ze al op leeftijd was, was het een knappe, aantrekkelijke vrouw van klassieke schoonheid. Gabriël bedankte haar hoffelijk voor het cadeau, maar toen ze sprak, en wel tegen Evessa, trok hij zijn donkere wenkbrauwen op in een frons. Die stem... en dat uiterlijk... Hij wierp even een blik naar Evesa, die wit was weggetrokken, en richtte zijn aandacht toen weer op de vrouw voor hem. 'Het is aardig van u dat u hier bent gekomen bij ons huwelijk, milady, maar ik kan me niet herinneren uw wapen ooit eerder te hebben gezien.'
Maartje
Maartje

Aantal berichten : 2257
Registratiedatum : 17-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

The Middle Ages - Pagina 18 Empty Re: The Middle Ages

Bericht  Claudia ma okt 19, 2015 10:07 am

Ik knikte en moest me inhouden haar niet op te pakken en haar hoogstpersoonlijk naar de stoel te tillen. 'Ik zou niet willen dat je jezelf moe maakte,' zei ik terwijl ik haar hand in de mijne pakte en haar naar de stoel begeleide. Eenmaal op haar plaats, streelde ik een losgeraakte pluk haar terug op zijn plaats voordat ik haar vroeg of ze ook iets wilde drinken. Er was voornamelijk bier en wijn, maar de koning had altijd toegang tot schoon water. 'Water liefste?' Mijn ogen gleden kort, minder dan een halve seconde naar beneden, maar genoeg om een grote lach op mijn mond te tonen. 'Of iets anders? Wat te eten?'

'Dat kan wel kloppen mijn heer. Waar wij vandaan komen,' ze keek me weer aan en ik durfde niets te zeggen. Ik staarde alleen maar naar de vrouw en kon mezelf het beeld niet onttrekken van hoe ze er uit had moeten zien. Ze was een evenbeeld, maar dan met enkele rimpels in het gezicht, grijzer haar en een vele malen strengere uitdrukking. 'Waar wij vandaan komen, is het altijd heel rustig geweest. Het was dus in geen opzicht voor u nodig om ons domein te bezoeken en ons te komen helpen. Ik regel het prima.'
Op dat moment zag ik mijn vader verwoed aan komen lopen. Hij tikte haar op de schouder, lachte verontschuldigend en mompelde iets over dansen - wat hij uiteraard niet ging doen. Ik was de enige met wie die ooit had gedanst en alleen omdat ik hem had gedwongen dat ik het wilde leren - waarna hij de vrouw mee trok. Ik staarde ze na en stond toen zonder iets te zeggen op. Ik wist niet welke emotie ik op dit moment moest voelen. Ik voelde me eigenlijk voornamelijk verdoofd. Ze was een perfecte gelijkenis en mijn vader kende haar. Ik snapte het niet. Wie was ze? Mijn moeder was gestorven, heel lang geleden en was zeker niet van adel. 'Ik ga even...' Zacht schudde ik mijn hoofd en bedacht ik waar ik heen moest. 'Naar buiten...'
Claudia
Claudia

Aantal berichten : 2259
Registratiedatum : 17-07-12
Leeftijd : 28

Terug naar boven Ga naar beneden

The Middle Ages - Pagina 18 Empty Re: The Middle Ages

Bericht  Maartje ma okt 19, 2015 10:20 am

Myra kon een lach niet onderdrukken. Ze boog zich naar hem toe en zei zacht: 'Ik moet geloof ik maar altijd in verwachting zijn. Je bent nog zorgzamer dan anders.' Ze drukte even snel een kus op zijn wang. 'Doe mij nu gewoon nog maar even lekker een glas wijn. Het is immers feest vandaag.'

Gabriël keek van de een naar de ander, van Evesa naar haar vader, van Evesa naar de onbekende vrouw, van de onbekende vrouw naar Evesas vader en weer terug. Hij kon niet zo snel te link leggen. Was het soms een bekende, een familielid misschien? Of juist een oude vijand? Bezorgd keek hij naar Evesa. 'Gaat het wel, lieve?' vroeg hij snel toen ze zag dat ze nog een tint bleker was geworden, haar hoofd schudde alsof ze worstelde met gedachten. Hij greep haar hand, hield haar tegen. 'Kijk me eens aan.' Ongerust haakte hij zijn ogen in de hare, terwijl zijn blik over haar gezicht heen gleed. 'Wat is er opeens? Wie is die vrouw?'
Maartje
Maartje

Aantal berichten : 2257
Registratiedatum : 17-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

The Middle Ages - Pagina 18 Empty Re: The Middle Ages

Bericht  Claudia ma okt 19, 2015 10:34 am

Ik haalde mijn schouders op en keek hem met diezelfde gekke, lege blik in de ogen. 'Ik.. ik weet het niet Gab...' Ik opende mijn mond maar er kwam geen geluid uit. Mijn keel zat dicht. 'Ik... moet...' Even kneep ik mijn ogen dicht en ik pakte de beide handen van Gabriel vast. 'Alsjeblieft.... Buiten.' Ik probeerde hem nu bij zijn mouw te pakken en naar buiten te trekken. Alle gedachten die nu door mijn hoofd heen spookten. Ik kon ze niet op zijn plaats krijgen. Het waren er zoveel. Zoveel theorieën, zoveel ideeën. Ze verzwolgen me van binnen uit.
Vanuit mijn ooghoeken, zag ik de vrouw en mijn vader tegenover elkaar staan. Ze stonden verwoed te praten, deden hun best niet op te vallen, maar de aanvallende houding was niet te ontkennen. Mijn vader leek alsof hij haar wel naar de nek kon vliegen en zij... Zij stond daar met een beschuldigend vingertje.

Ik grinnikte en streek haar door haar haren. 'Van mij mag het.' Ik boog me voorover en bracht mijn lippen naar haar oor. 'Ik wil wel een heel huis vol kinderen hoor.' Toen draaide ik me lachend op mijn hakken om en beende weg om een glas wijn te halen. DIcht bij de wijn zag ik de vader van Evesa druk praten tegen een onbekende vrouw. Ze keken allebei niet blij en - erg onbeschoft, dat wist ik wel - bleef ik staan luisteren.
Claudia
Claudia

Aantal berichten : 2259
Registratiedatum : 17-07-12
Leeftijd : 28

Terug naar boven Ga naar beneden

The Middle Ages - Pagina 18 Empty Re: The Middle Ages

Bericht  Maartje ma okt 19, 2015 10:49 am

Bezorgdheid maalde door hem heen en het liefste was hij met haar mee naar buiten gegaan, maar het was pakweg onmogelijk, zelfs als koning, of liever: juist als koning. Gelukkig zag hij dat Myra aan was komen lopen met een vragende uitdrukking op haar gezicht. Gabriël hoefde haar niets te zeggen, want Myra zag zijn blik en Evesa's geschrokken gezichtje, waarna ze snel naar haar vriendin toeliep. 'Kom Evesa, gaan we even naar buiten, het is hier ook zo benauwend...'
Nadat de twee vrouwen weg waren gelopen richting de buitendeur, bleef Gabriël ze lang nastaren, wierp toen weer eens een blik op Evesa's vader en de onbekende vrouw: daarna werd zijn aandacht weer getrokken na de vele andere gasten die hem wilden feliciteren en presentjes hadden. Hij glimlachte naar hen, bedankte hen, praatte met hen, maar bleef van tijd tot tijd bezorgd naar de buitendeur staren. Hij had geen idee wat er nu aan de hand kon zijn. Enige link tussen de vrouw en Evesa leek zo ongerijmd dat het gewoon niet in hem opkwam.

Eenmaal buiten was de drukte aanzienlijk minder, al was er op het binnenhof ook een groot feest aan de gang voor de lagere bevolking. Myra leidde Evesa snel door de overdekte galerij, zonder dat ze gelukkig gezien waren wat weer een hoop aandacht opgeleverd zou hebben, totdat ze uiteindelijk bij de koninklijke tuinen kwamen. Myra parkeerde Evesa op een bankje en ging zelf naast haar zitten en sloeg een arm om de schouders van haar vriendin heen. 'Wat is er nu opeens gebeurd?' sprak ze bezorgd. 'Ben je niet lekker geworden?'
Maartje
Maartje

Aantal berichten : 2257
Registratiedatum : 17-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

The Middle Ages - Pagina 18 Empty Re: The Middle Ages

Bericht  Claudia ma okt 19, 2015 11:02 am

Ik sloeg mijn armen om de middel van mijn vriendin heen en legde toen mijn hoofd op haar schouder neer. Myra.. Ik... Ik weet het niet zo goed,' fluisterde ik in de oor van mijn vriendin. 'Er was een vrouw en ze... Ze leek op mij Myra. EN mijn vader kende haar en hij leek helemaal niet blij. Ik...' Ik keek even op, op meteen mijn hoofd weer neer te leggen. 'Ze is vast familie, maar waarom zei ze dan van die rare dingen? Waarom was mijn vader helemaal niet blij?' Ik plukte zachtjes aan de stof van Myra's jurk, op de plek van haar buik - die overigens groter leek dan normaal.
Claudia
Claudia

Aantal berichten : 2259
Registratiedatum : 17-07-12
Leeftijd : 28

Terug naar boven Ga naar beneden

The Middle Ages - Pagina 18 Empty Re: The Middle Ages

Bericht  Maartje wo okt 21, 2015 7:04 am

Aanvankelijk had Myra gedacht dat Evesa niet goed was geworden van de benauwdheid of emotie; nu veranderde haar gezichtsuitdrukking echter snel. 'Hè, wacht even, wat,' sprak ze met gefronste wenkbrauwen en keek Evesa aan. 'Evesa, je wilt toch niet beweren dat je... je moeder daar was? Ze was toch overleden..?' Ze knipperde verbaasd met de ogen. 'Je moet je vast hebben vergist.'

Gabriël, die twee tellen adempauze kon vinden tussen alle gelukswensen van de gasten door, wenkte Michael, met enige moeite, want hij had net twee glazen wijn in de handen en scheen ergens geagiteerd naar te luisteren. Toen hij uiteindelijk zijn aandacht had getrokken sprak hij zonder verdere begroeting: 'Weet jij toevallig wie die streng kijkende dame daar is? Evesa scheen er nogal overstuur over te wezen.'
Maartje
Maartje

Aantal berichten : 2257
Registratiedatum : 17-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

The Middle Ages - Pagina 18 Empty Re: The Middle Ages

Bericht  Claudia wo okt 21, 2015 11:07 am

Ik haalde mijn schouders op om vervolgens meteen mijn hoofd te schudden. 'Nee... Nee mijn moeder is al heel erg lang gestorven Myra. Mijn moeder droeg geen dure jurken. Ze was een gewone handelaars vrouw en is gestorven aan de pest.' Ik wreef in mijn ogen en probeerde te glimlachen. Waarom liet ik me zo over stuur maken? Het was iemand die me kende van vroeger, misschien familie. Dat was alles. Mijn moeder bestond niet jammer genoeg. Die leefde al heel lang niet meer.

Ik liep naar mijn vriend toe en knikte naar de vrouw die net wegliep van de vader van Evesa. 'Haar?' Ik fronste en zette de twee glazen wijn op een tafeltje neer. 'Ik weet het niet. Evesa's vader leek haar weg te sturen, maar ze hield vol dat ze hier hoorde en hij niet. En dat...' Ik dacht even na en staarde in de wijnglazen. 'Dat hij haar nooit mee had mogen nemen of zo.' Ik keek op naar Gabriël en fronste. 'Wat is er allemaal aan de hand ineens?'
Claudia
Claudia

Aantal berichten : 2259
Registratiedatum : 17-07-12
Leeftijd : 28

Terug naar boven Ga naar beneden

The Middle Ages - Pagina 18 Empty Re: The Middle Ages

Bericht  Maartje do okt 29, 2015 9:51 am

In gedachten verzonken pakte hij een glas rode wijn aan van een bediende die net langskwam, ondertussen Michael aanstarend. ''Dat hij haar nooit mee had mogen nemen'?' herhaalde hij vlak, terwijl hij even met zijn ogen knipperde alvorens een slok wijn te nemen: waarna een gedachte hem inschoot en hij in dezelfde houding bleef zitten als waarin de verbazing hem overviel, met het glas wijn halverwege zijn lippen. Zijn blauwe ogen waren nog altijd scherp op Michael gericht. Nog steeds niet bewegend, maar nu met een gezicht dat een masker was van griezelige kalmte vermengd met enige verbazing herhaalde hij, heel erg langzaam, met nadruk op elk woord: 'Dat hij haar nooit mee had mogen nemen?'
Het glas wijn werd met zo'n klap op de tafel gezet dat wat van de vloeistof over de rand plensde, en het een wonder mag heten dat het glas niet brak. 'Dat hij haar nooit mee had mogen nemen. Verdorie nog aan toe, haar moeder was toch al jaren geleden dood en begraven?'
Onrustig stond hij op en stapte hij de menigte mensen in, op zoek naar Evesa's vader, die rare blonde bezoekster, of Evesa, Myra, of wie dan ook.

Myra drukte even een kus op de wang van haar vriendin. 'Arme schat, het is vast alle emotie. Je hebt je vast vergist.' Ze glimlachte en Evesa even onderzoekend aan. 'Geen wonder ook, al die drukte, op je trouwdag nog wel... Kom, laten we gauw weer naar binnen gaan, straks heeft Gabriël nog in zijn eentje de hele bruidstaart opgegeten.'
Maartje
Maartje

Aantal berichten : 2257
Registratiedatum : 17-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

The Middle Ages - Pagina 18 Empty Re: The Middle Ages

Bericht  Claudia do okt 29, 2015 9:32 pm

Ik kon niet anders dan lachen. Ik zag Gabriël voor me de die enorme taart die voor ons was gebakken, aan het opeten was. Helemaal alleen. 'Dan past hij niet meer in zijn maliënkolder,' glimlachte ik. Ik streelde met mijn handen over mijn jurk en keek naar Myra's buik. Ze at helemaal niet echt meer dan normaal en ze kon niet ontkennen dat ze was aangekomen. Kort keek ik naar haar gezicht, naar haar ogen, naar haar mond. Welke emotie toonde ze?

Ik liep snel achter mijn vriend aan, de twee glazen nog steeds in mijn hand. Het ging allemaal zo snel, dat ik een beetje moeite had met verwerken wat er nu gebeurde. Wat was er aan de hand? Haar moeder? Ik fronste en keek om me heen om die vrouw te vinden. Die leefde inderdaad niet meer. Dat wist zelfs ik.
Op dat moment dook Evesa's vader voor ons op. 'Gabriël, mag ik je verzoeken om iemand uit het gebouw te laten verwijderen?' klonk zijn stem. In zijn ogen lag woede, misschien zelfs haat. Wat was er allemaal voorgespeeld?
Claudia
Claudia

Aantal berichten : 2259
Registratiedatum : 17-07-12
Leeftijd : 28

Terug naar boven Ga naar beneden

The Middle Ages - Pagina 18 Empty Re: The Middle Ages

Bericht  Maartje vr okt 30, 2015 10:47 pm

Amper had Gabriël drie passen gezet toen uit het niets Evesa's vader voor hem stond. Hij vroeg of iemand uit het gebouw verwijderd kon worden met zo'n kille blik in zijn ogen dat Gabriël een beetje zuur glimlachte. 'Laat me raden, die blonde dame met die blauw-grijze jurk?' Hij trok zijn mondhoeken nu omlaag. 'Allicht, maar zou ik misschien ook mogen weten wat er aan de hand is momenteel?'

'En dan mag Rover ook wel wat meer spieren kweken om Gabriël nog te kunnen dragen,' knipoogde Myra. Ze wierp haar vriendin een zijdelingse blik toe en zag dat Evesa haar ook net bestuderend aankeek. Ze frunnikte wat aan haar netjes opgestoken haren en stond op. Wie weet vermoedde Evesa wel iets: Myra's buik werd nu immers groter, iets wat ze niet meer goed kon verbergen. Maar dit was nu niet het moment om het daarover te hebben. 'Kom, dan gaan we naar binnen. Gabriël en Michael zullen ons vast missen.'
Maartje
Maartje

Aantal berichten : 2257
Registratiedatum : 17-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

The Middle Ages - Pagina 18 Empty Re: The Middle Ages

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 18 van 19 Vorige  1 ... 10 ... 17, 18, 19  Volgende

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum